Salı, Aralık 15, 2009

tuvalet eğitim


Anne birkaç aydır tuvalet eğitimi üzerine kitaplar okuyor. Erken tuvalet eğitiminin yararlarına da inanmış durumda. Ama her şey küçük kuzunun konuya ilgisine bağlı... Ortamı hazırlamakla başladık işe. Birtakım oyuncaklarımız bundan böyle sifonun üzerinde yaşamak üzere banyoya taşındı.

Zaten bir müddettir, okuduklarım ve Nilüfer doktorumuzun söyledikleri doğrultusunda, beni tuvalette gözlemlemesine izin veriyordum. Zamanla özenmeye başladı kurabiyem. Önce banyoda yaşayan 'Meeee'mize çişini yaptırmakla başladı işe. Bu arada tuvalet eğitimi vermeye henüz başlamayan arkadaşlarımla paylaşmak istediğim, küçük conconların psikolojisine dair 2 şey var. Birincisi, eğer ellerindeki oyuncağı tuvalete düşürürlerse, hemen alıp dezenfekte edip onlara geri vermek gerekiyormuş. Diyelim ki tuvaleti tıkamayacak ufaklıkta birşey düşürdü ya da attı klozete ve siz de boşver deyip sifonu çekiverdiniz. Yanlış hareket!!! O an küçüğünüzün düşüneceği ilk şey, 'ben bu tuvalete oturduğumda eğer içine düşersem, benim üzerime de sifonu çekerler ve o delikte kaybolurum' olurmuş!"
İkinci ilginç şey de benzer bir düşünce tarzına dayanıyor aslında. Küçümenler çişlerini özellikle de kakalarını tuvalete yaptıklarını farkettiklerinde, içlerindeki herşeyin tuvalete düşeceği korkusu yaşayabilirmiş! yani tuvalete düşen herşeyi geri almakta yarar var:))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder